Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přidělejte práci volební komisi

Tak jsem se rozhodl, že v letošních komunálních volbách nebudu volit žádnou politickou stranu, ale pouze kroužkovat jednotlivé kandidáty. Například do pražského magistrátu se volí 65 zastupitelů, dal jsem si práci vybrat všech 65 jmen ručně, s pomocí internetu. Přeci když mám už jednou 65 hlasů, tak je všechny nehodím jedné straně. Volební komise ze mě asi bude mít radost, ale ať si to také užijí, jsou za to placení. Politické strany ve velkém spoléhají na tzv. volitelná místa, tak není čas jim to pořadí trochu provětrat?

Nemám iluze, že můj hlas jako takový sám o sobě něco změní, ale cítím teď pocit dobře odvedené práce. Překvapilo mě, když jsem hledal jednotlivá jména, na kolik různých lidí člověk narazí. Strany se vás totiž snaží přesvědčit, že jen ony mají patent na pravdu, a na jiné kandidáty radši ani nekoukejte, udělejte jeden křížek, budete to mít jednoduché a za rok zase nazdar u jiných voleb. Jde jim vlastně jen o to vzbuzovat emoce a rozdělit lidi do skupinek. Na ty co nepracují, na ty co mají peněz až moc, že si je určitě někde nakradli, na narkomany, které je potřeba vyhnat od škol, na automobilisty a lidi, kteří užívají chodníky. Volby by pak měli být takový fotbalový zápas, kde jedna strana stadionu křičí Sparta, druhá Slávie a kdo hodí během zápasu víc dýmovnic, vyhrál.

Říkal jsem si, najít 65 lidí nebude snadné, ale do půlky to šlo docela snadno. Objevil jsem lidi, které neznám, co působili v mezinárodních agenturách, držitele protikorupčních cen pohřbené v půlce kandidátky, ale i takové, které Google vůbec nezná. Se skřípěním zubů jsem zakřížkoval i spolužáka u strany, kterou bych jinak nikdy nevolil.

Další věc, kterou jsem si uvědomil je, že vlastně existuje vlastně jakási forma vyjádření negativních preferencí. Tím, že nehlasuju přímo pro stranu a vynechávám kandidáty, nebudu dávat část svého hlasu lidem, kteří se mi nelíbí.

Nakonec jsem všechny své křížky rozdělil mezi celkem 7 stran. Vybíral jsem podle dostupných informací, intuice, ale třeba také tak, abych se vyhnul typickým klišé jako je volit samé právníky, doktory a ekonomy.

Jdete k volbám? Přihoďte tam pár křížků i za mě :)

Autor: Jiří Starý | pondělí 6.10.2014 9:01 | karma článku: 19,23 | přečteno: 1285x
  • Další články autora

Jiří Starý

Hacknout elektronické volby je příliš snadné

Možná vás v dnešní době digitální kdy se čím dál víc z našich životů odehrává online napadla otázka proč se volby a demokracie odehrává offline. Vždyť skoro každý máme elektronické bankovnictví a to je přeci bezpečné? Anebo ne?

27.11.2019 v 7:36 | Karma: 7,74 | Přečteno: 149x | Diskuse| Hyde park

Jiří Starý

Eurovolby - 5 osobnostní z 5ti stran aneb koho volit

Volby do evropského parlamentu se tradičně potýkají s mizernou účastí i když je koho volit. Naopak Váš hlas má skoro 4-násobnou váhu protože skoro nikdo si na tyto volby neudělá čas.Váš hlas má tedy váhu i všech nezúčastněných.

20.5.2019 v 23:58 | Karma: 7,38 | Přečteno: 192x | Diskuse| Hyde park

Jiří Starý

Inaugurační projev: Na novináře pal!

Zdá se, že pan prezident si ani dnes neodpustil "spojovat" naší společnost a zaútočil na novináře a Českou Televizi, protože prý není dost objektivní. Podle vzoru stát jsem Já se zřejmě objektivita vykládá jinak.

8.3.2018 v 22:26 | Karma: 19,97 | Přečteno: 515x | Diskuse| Politika

Jiří Starý

Proč je potřeba software regulovat jako potraviny

Možná si řeknete, co je to za levičáckej blábol nebo že mi už definitivně hráblo, ale jde mi vlastně jen o to mít dostatek informací a nepoužívat zkažené zboží, tedy respektive software.

11.7.2017 v 23:21 | Karma: 14,77 | Přečteno: 711x | Diskuse| Společnost

Jiří Starý

Proč mě děsí když politici mluví o internetu

Prý nastal čas ukončit anonymitu na internetu, jinak se z něj stane semeniště zla, gaunerů a bezpráví. Z těchto řečí dostávám kopřivku, protože pouze ukazují jak moc internetu politici nerozumí, protože je potřeba dělat pravý opak.

9.1.2016 v 6:00 | Karma: 21,31 | Přečteno: 447x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1181x
Software engineer v nadnárodní firmě.
Vystudoval jsem ČVUT FEL obor Umělá Inteligence, zajímám se o ekonomiku, politiku, nové technologie a IT...povahou věčný idealista a snílek

Seznam rubrik